موکب باب الحوائج شهر حر
موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

 salavat

ناصر بهرامي 
درباره آثار و فوايد صلوات، روايات بي شماري نقل شده كه برخي از آنها عبارتند از: 
الف(آثار اخروي صلوات 
1- آمرزش گناهان 
رسول خدا(ص) فرمود: «هر كس، هر روز از روي شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد، خدا گناهان او را در همان روز يا همان شب مي آمرزد.»(1) 
2- ميزان در قيامت

از پيامبر اعظم(ص) روايت شده است كه: «روز قيامت من ميزان اعمال هستم؛ يعني هر كسي كه كفه گناهانش سنگين تر از كفه حسناتش باشد، من صلواتهايي را كه برايم فرستاده، مي آورم و در كفه حسناتش مي گذارم، تا آن كه كفه حسناتش سنگين تر شود.»(2) 
3- ديدن بهشت 
پيامبر(ص) فرمود: 
«هر كس در هر روز هزار صلوات بر من بفرستد، از دنيا نخواهد رفت تا جاي خود را در بهشت ببيند.» 
4- واجب شدن شفاعت 
در وصيت رسول ا...(ص) به امير مؤمنان(ع) آمده: «يا علي !هر كس به من هر روز و هر شب صلوات بفرستد، شفاعتم بر او واجب مي شود، اگرچه گناهانش از گناهان بزرگ باشد.»(3) 
5- رفع عطش قيامت 
خداوند به حضرت موسي (ع) وحي كرد: اي موسي !دوست داري كه عطش قيامت تو را فرانگيرد و در مواقف آن روز تشنه نباشي؟ عرض كرد. بلي، اي پروردگار جهانيان. خطاب رسيد امروز در دنيا بر حبيب من صلوات بفرست تا فردا از تشنگي قيامت ايمن باشي.»(4) 
ب( آثار دنيوي صلوات 
1- دعاي محجوب 
از امام صادق(ع) نقل شده كه «هميشه ميان دعا و اجابت آن، حجاب و پرده اي مي آيد و حايل مي شود. تا بر محمد(ص) صلوات فرستاده نشود، آن حجاب و حايل برطرف نمي شود.»(5) 
2- اداي حاجت 
در روايتي پيامبر(ص) فرمودند: «صلوات فرستادن شما بر من، باعث روا شدن حاجتهاي شماست و خدا را از شما راضي مي گرداند و اعمال شما را پاك و پاكيزه مي كند.»(6) 
3- رفع فقر 
رسول ا...(ص) فرمود: «صلوات فرستادن، فقر را برطرف مي كند.»(7) 
4- رفع فراموشي 
رسول خدا(ص) فرموده اند كه: «هر كس چيزي را فراموش كرد، بر من صلوات بفرستد، تا آن موضوع يادش بيايد.»(8) 5- عافيت 
و باز حضرت فرمود: «هر كس يك مرتبه صلوات بفرستد، خدا عافيت را بر او مي گشايد»(9) 
مكارم الاخلاق ؛ سيماي پيامبر اكرم(ص) در قرآن 
پيامبر اعظم(ص)، داراي لقبها و اوصاف متعددي در قرآن است، از جمله:
ئاحمد؛ «مبشراً برسول يأتي من بعدي اسمه احمد».(10)
ئ محمد؛ «محمد رسول ا...».(11)
ئ عبدا...؛ «و انه لما قام عبدا... يدعوه».(12)
ئ خاتم النبيين؛ «ولكن رسول ا... و خاتم النبيين».(13)
ئرحمةللعالمين؛ «و ما ارسلناك الا رحمةللعالمين».(14)
ئ بشير و نذير؛ «يا ايها النبي انا ارسلناك شاهداً و مبشراً و نذيراً و داعياً الي ا... باذنه و سراجاً منيرا».(15)
ئ داراي خلق بزرگ؛ «و انك لعلي خلق عظيم».(16)
ئ نرمخويي؛ «فبما رحمة من ا... لنت لهم ولو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك».(17)
ئ داراي نام و نشان مكتوب در تورات و انجيل؛ «الرسول النبي الذي يجدوه مكتوباً عندهم في التوراة و الانجيل».(18)
ئ همراه با وعده پيروزي بر همه اديان؛ «هو الذي ارسل رسوله بالهدي و دين الحق ليظهره علي الدين كله ولو كره المشركون».(19)
ئمبعوت بر همه بشريت؛ «و ما ارسلناك الا كافة للناس».(20)
ئمبعوث بر اجنه؛ «قل اوحي الي انه استمع من الجن فقالوا انا سمعنا قرآناً عجبا».(21)
ئ شاهد بر امت و شاهد بر تمام انبيا؛ «جئنا من كل امة بشهيد و جئنا بك علي هؤلاء شهيدا».(22)
ئ مورد تأييد الهي در برابر مسخره كنندگان؛ «انا كفيناك المستهزئين».(23)
ئ تثبيت دل با آيات قرآن؛ «كذلك لنثبت به فؤادك و رتلناه ترتيلا».(24)
ئپذيرش شفاعت تا آنجا كه راضي شود؛ «و لسوف يعطيك ربك فترضي».(25)
ئ داراي سعه صدر؛ «الم نشرح لك صدرك. و وضعنا عنك وزرك. الذي انقض ظهرك. و رفعنا لك ذكرك».(26)
ئ صاحب كوثر؛ «انا اعطيناك الكوثر».(27)
ئ بر راه مستقيم الهي؛ «ربك علي صراط مستقيم».(28)

__________________________________
1- بحارالانوار، ج94، ص69 
2- ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، باب ثواب الصلاة النبي 
3- بحارالانوار، ج91، ص93 
4- آثار و بركات صلوات، ص151 
5- اصول كافي، ج4، باب الصلاة علي النبي 
6- جمال الاسبوع، ص242 
7- جلاء الافهام، ص252 
8- داستانهايي از صلوات، ص26 
9- جامع الاخبار، ص97   
10- سوره صف، آيه6
11- سوره آل عمران، آيه 144/سوره فتح، آيه 29/سوره محمد،آيه 2/سوره احزاب، آيه40
12- سوره جن، آيه 19
13- سوره احزاب، آيه 40
14- سوره انبيا، آيه 107
15- سوره احزاب، آيات 45-46
16- سوره قلم، آيه 4
17- سوره آل عمران، آيه 159
18- سوره اعراف، آيه 157
19- سوره فتح، آيه 28/سوره صف، آيه 9
20- سوره سبأ، آيه 28
21- سوره جن، آيه 1
22- سوره نساء، آيه 41
23- سوره فجر، آيه 95
24- سوره فرقان، آيه 32
25- سوره ضحي، آيه 5
26- سوره انشراح، آيات 1-4
27- سوره كوثر، آيات 1-3
28- سوره زخرف، آيه43

منبع: موسسه جهانی سبطین (ع)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, توسط کاظم حجازی